Bingkisan Hati
Ahlan Wasahlan

Status:Aku hanyalah pengemis cinta Ilahi dan pendamba syahid abadi
♥ Jika kau pandang setiap takdir itu dengan pandangan akhirat, maka akan damailah hatimu menerima setiap takdir yang terlakar


Entries About Linkies


Tinggalkan Jejak

Silent Reader[s]


Twitter Status

Syukran

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   


Jangan Tersungkur

Simple. Tajuk aku simple je kan?

Okay. Manusia hari ini macam-macam perangai.

Aku rasa, kita dah kembali pada zaman jahiliyyah dulu.

Ramai yang tak berpegang pada Qur'an dan Sunnah.

Jangan Islam hanya pada IC. Tapi cara hidupnya? Na'uzubillah. Jauh dari Allah.

Manusia, jangan tersungkur! Andai kau tersungkur, bangkitlah semula dalam dakapan Islam yang sebenar-benar Islam. Bukan plastik, apalagi hipokrit.

Pintu taubat itu sentiasa terbuka luas. Allah Maha Pengampun.

Ingat. Tujuan hidup bukan untuk enjoy memanjang.

Kita ada tugas sebagai hamba dan juga khalifah.

Kita ni sebaik-baik ciptaan. Hamba? Oh ya! Aku nak cakap sikit tentang 'hamba'.

Kalau ada orang cakap kau ni hamba kepada si L, mesti kau marah kan? Jangan tipu! Ada rasa macam nak bagi kuali atau senduk kan kan kan?

Tapi, kalaulah ada orang cakap kau ni hamba Allah, kau tak kesah pun. Nak marah jauh sekali. Malah kau makin rasa bahagia. Kan?

Kita tak marah, sebab memang itulah hakikatnya. Kita memang hamba Allah. Pencipta yang Maha Hebat.

Dan aku rasa, orang zaman sekarang ni tak dah berapa nak 'feel' dengan word bakal jenazah and so on.

WHY?

Fikirlah. Aku tak suka membebel panjang.

Cek hati. Mesti ada yang tak kena.

And, selagi ada masa untuk bertaubat, maka bertaubatlah!

Wallahu'alam.






Older Post |