Bingkisan Hati
Ahlan Wasahlan

Status:Aku hanyalah pengemis cinta Ilahi dan pendamba syahid abadi
♥ Jika kau pandang setiap takdir itu dengan pandangan akhirat, maka akan damailah hatimu menerima setiap takdir yang terlakar


Entries About Linkies


Tinggalkan Jejak

Silent Reader[s]


Twitter Status

Syukran

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   


Eh, Aku Couple Ke?


Eh, aku couple ke? 

Lah, tak faham eh? Okay. Aku bagi contoh situasi.  

Nad ni budak baik. Solat tak tinggal. Al-Kahf dan Al-Mulk tak pernah lupa dibaca. Si Mat pula lelaki baik juga. Puasa tak pernah ponteng. Rukun iman dan islam dia tahu. Si Nad dan si Mat kenal sejak di kampus. Fulamak! Budak baik siapa tak nak. So, si Mat ni pun usha si Nad dengan cara 'islamik'. Mat minta nombor telefon Nad dari roommate Nad. Apalagi, Mat pun sms Nad dengan ayat-ayat islamik. Semakin lama, hubungan Nad dan Mat makin rapat. Amboi, rapat kemain. Tapi dalam sms saja. Kalau bersua, pasti sama-sama tertunduk malu konon. Fuh. Dalam sms, kemain mesra lebih-lebih. Sepanjang Nad dan Mat berhubung, hubungan mereka tak pernah di iktiraf sebagai couple. Pada satu hari, roommate Nad terbaca sms Nad dengan Mat. Fuh. Mesra habis. Roommate Nad tanya Nad apa hubungan Nad dengan Mat. Tapi Nad kata, dia dengan Mat bukannya couple pun. Sekadar sms saja. Tak pernah dating. Kalau ber'sms' pun, guna enta enti. Ingatkan jangan lupa solat subuh and bla bla bla. 

Okay. 
Macam tu lah situasinya. Agak-agaklah kan. 

Allah redha tak hubungan macam tu? Of course tak! Aku bukan nak judge orang. Tapi inilah hakikatnya. 

Bebudak zaman sekarang suka halalkan benda yang haram ikut suka hati dia tanpa fikir dosa pahala. Kononnya, selagi dengan cara islamik, tak berdosalah. Semuanya betul.

Ewah. Jangan lupa! Zina hati itu wujud.

Yang aku sedihnya, daie pun terlibat sama. Terleka, tertipu dengan couple islamik. Mak aih!

Aku tak tahu nak kata apa. Ayuh, daie! JANGAN TERTIPU. 

Ummah perlukan kau. Jangan leka. Jangan dengar kata nafsu. 

Bak kata aku, jalan indah ke neraka. Jalan hambar ke syurga. 

Maksudnya, orang nak masuk neraka ni senang. Hiburan melebih. 

Jalan ke syurga? Penuh dengan liku-liku. 

Tapi, tengoklah pada akhirnya. Jalan yang hambar itu terhias indah pada penghujungnya. 

Jalan ke neraka yang kononnya indah itu terbakar dimamah api neraka pada penghujungnya. 

Please. Kau dah matang untuk bezakan semua ini.

Fikirlah. Gunalah kata iman. Bukan kata nafsu.

Wallahu'alam. 









Older Post |