Bingkisan Hati
Ahlan Wasahlan

Status:Aku hanyalah pengemis cinta Ilahi dan pendamba syahid abadi
♥ Jika kau pandang setiap takdir itu dengan pandangan akhirat, maka akan damailah hatimu menerima setiap takdir yang terlakar


Entries About Linkies


Tinggalkan Jejak

Silent Reader[s]


Twitter Status

Syukran

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   


ALLAH dekat dengan kita

Salam alayk'. percaya tak yang ALLAH tu sangat dekat dengan kita? buktinya (contoh)
" Ya Allah, penatnya. permudahkanlah urusanku "
" Ya Allah, jauhnya. berikanlah aku kekuatan "
" Ya Allah, rindunya pada sahabatku "

hah? dah percaya? firman ALLAH : "dan sungguh Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya." (50:16)
ALLAH adalah pencipta kepada seluruh alam ini. sebab itulah kita sangat dekat denganNya. berbeza apabila kita takut pada binatang liar atau sebagainya, mesti kita akan menjauhi binatang tersebut kan? berbeza dengan apabila kita takut pada ALLAH, kita akan semakin dekat denganNya. ALLAH berada sangat dekat dengan kita. DIA tahu apa yang kita fikirkan. DIA tahu apa isi hati kita. 

Fikirkan masa-masa yang telah kita bazirkan bukan untuk mengingatiNya, atau tidak digunakan sebaiknya untuk menyebarkan risalahNya di muka bumi ini. Atau sifat malas dan culas kita untuk menegakkan agama Allah di muka bumi ini. Atau kelalaian dan kealpaan kita daripada melaksanakan dan memenuhi tujuan hidup kita. padahal ALLAH sangat dekat dengan kita.Wallahu'alam.

Older Post |