Bingkisan Hati
Ahlan Wasahlan

Status:Aku hanyalah pengemis cinta Ilahi dan pendamba syahid abadi
♥ Jika kau pandang setiap takdir itu dengan pandangan akhirat, maka akan damailah hatimu menerima setiap takdir yang terlakar


Entries About Linkies


Tinggalkan Jejak

Silent Reader[s]


Twitter Status

Syukran

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   


Renungan Akhir Zaman

Aku lahir ke atas dunia dengan izinMu . Lahirku saat Rasul dan sahabat telah tiada . Para Tabi' dan Tabii'n juga telah meninggalkanku . Zamanku adalah zaman pemerintahan Islam tidak lagi berkuasa . Aku terbit di tengat masyarakat Islam . Namun Islam tiada lagi dalam hati dan hidup mereka . Namun aku bersyukur kerana masih ada lagi yang mahu melihat Islam bersinar semula . Aku kuatkan azam untuk menyertai mereka . Cuba sedaya upaya menggerakkan generasiku yang telah lumpuh ini . Generasi seusiaku yang "sakit " . Lalai dengan hiburan dan asyik memuaskan nafsu . Sibuk dengan cinta yang penuh noda . Aku takut aku lemah untuk membimbing mereka kerana aku juga tidak sempurna . Namun aku sedar , tugas yang besar ini adalah wajib dan tidak memerlukan insan yang sempurna . Kerana tiada manusia yang terlepas dari dosa . Dan tugasku adalah berusaha . Gagal jatuh , dicela tidak diterima itu perkara biasa . Aku terus berdoa agar aku ditetapkan hati . Bukan nilaian harta yang aku cari . Bukan juga kerana nama yang ingin dikenal sebagai insan yang baik dan mulia . Cukuplah redhaMu sebagai harga . Bantulah hambaMu ini . Sedarkanlah semua generasiku YA RABB . Bangunkanlah semua ummat ini . Aku yakin Islam pasti akan kembali dan aku tak akan berhenti . 

"Katakanlah (Muhammad ) inilah jalanku , aku dan orang - orang yang mengikutiku mengajak kepada ALLAH dengan yakin , Maha Suci Allah , dan aku tidak termasuk orang - orang musyrik . 
Yusuf : 108

Older Post |